Fondos Internacionales

Hospital AAS5 – Friuli Occidentale (a premier hospital in north-eastern Italy- 30 miles from Venice; closer to Italian Alps/Dolomites) invites pulmonologists, intensivists and general physicians from around to apply for their short-traineeship program (2-8 weeks) on Trialect. You can either focus on interventional pulmonology or general respiratory diseases. Trialect will take care of all expenses for merit category candidates. We appreciate if you can refer your colleagues, students, or fellows. For further details Apply Here

You get to learn to do the following procedures independently after this traineeship:

• Flexible bronchoscopy
  • EBUS
  • EUS
  • Rigid bronchoscopy (we use the Stortz)
  • Cryo-biopsy for interstitial lung diseases diagnosis
  • BAL
  • Rapid on site evaluation of samples with the help of our pathologists
  • Fine-needle aspirations for node samplings
  • Thoracoscopy with pleural biopsies and use of talcum
  • Placement of pig tail and thoracic poudrages
  • Tunnelized catheters (pleur-x) for chronic pleural effusions
  • Ultrasound-guided thoracentesis and fine needle-aspirations of lung and nodes

“If you want to be an expert in EBUS, definitely Pordenone is the right place.”

Convocatoria de Posters de Investigación

Por la presente invitamos a los estudiantes, profesores e investigadores de la Universidad Austral de Chile a ser parte de la convocatoria de posters de investigación del Healthcare Advancement Conference (HAC) 2018. El HAC2018 es una conferencia organizada por Florida International University (FIU) junto a la International Society for Quality in Healthcare (ISQua), la Organización Panamericana de la Salud (OPS) y el Centro Médico Imbanaco de Cali, Colombia. Esta conferencia se estará llevando a cabo los días 1 y 2 de noviembre del presente año en la ciudad de Cali, Colombia.

Esta convocatoria se encuentra enfocada en calidad y gestión de riesgos en el sector salud, e incluye tres premios de hasta USD 1,000 cada uno para los mejores estudios con mayor posibilidad de publicación. Nuestro objetivo es expandir el conocimiento con miras a mejorar la seguridad del paciente en América Latina y el Caribe.

La fecha límite para enviar resúmenes científicos y participar es el día 16 de julio. Para mayor información y detalles de la convocatoria y evento (HAC2018) le pedimos ingresar al siguiente enlace: